reklama

Žeby som začal veriť snom?

Stalo sa vám už, že sa vám snívalo niečo, čo na vás zapôsobilo, čo vo vás zanechalo príjemný alebo nepríjemný pocit? Určite áno. Napriek tomu, že sny trvajú len niekoľko sekúnd a väčšinou ich zabúdame okamžite po prebudení, niekedy si nejaký sen nielenže zapamätáme, no začneme mu pripisovať nejaké zvláštne posolstvo, na základe ktorého potom konáme. Alebo aj nekonáme, no neskôr si ho pripomenieme. To bol aj môj prípad v utorok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

V utorok nadránom sa mi snívalo, že som bol s malou skupinkou ľudí niekde v zahraničí, aspoň mi to ako zahraničie pripadalo. V pondelok večer som si totiž pozeral fotky z Írska, takže sa mi to zrejme premietlo do sna. Cestovali sme mikrobusom a v jednom meste sme zostali stáť na parkovisku. Ibaže sme stáli tak, že sme zavadzali a tak ma niekto poprosil, aby som zacúval mikrobusom vedľa čierneho auta, kde bolo voľné miesto. Stáli sme do pravého uhla od toho auta, takže som musel zacúvať do oblúka. Zle som odhadol miesto a pri cúvaní som oškrel celý ľavý bok mikrobusu. Toto som si zapamätal zo sna, no celkom to stačí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ani sám neviem prečo, no mal som z toho sna nejaký nepríjemný pocit. Priznávam sa, že na výklady snov a na nejaké ich posolstvá či veštby neverím, no v tomto prípade som sa skutočne necítil vo svojej koži. V utorok som mal totiž naplánovanú cestu do jednej firmy, no ešte predtým som mal zatelefonovať jej konateľovi, či sa mu náhodou nezmenil plán a či môžem prísť. Pod vplyvom toho sna som v kútiku duše dúfal, že sa mi konateľ ospravedlní, že mu niečo do toho prišlo, čo je dôležitejšie, a tak navrhuje preložiť stretnutie na iný deň. Dúfal som márne, stretnutie bolo možné.

Cesta bola dobrá, stretnutie tiež splnilo to, čo som od neho očakával. Aj cesta domov bola fajn, diaľnica od Trenčína do Trnavy bola takmer prázdna, áut bolo veľmi málo. Za Novým Mestom nad Váhom som sa priblížil ku kamiónu, tak som ho chcel predbehnúť. Zaradil som sa do ľavého prúdu a uvidel som, že asi 150 metrov pred kamiónom ide nákladné auto, ktoré by som tiež mohol predbehnúť. V spätnom zrkadle som videl, že nikoho za sebou nevidím, kto by sa ku mne blížil, prípadne by ma chcel predbehnúť, tak som zostal v ľavom prúde. Ešte som trochu zrýchlil, lebo som mal rezervu... a potom ma zobudil náraz do zvodidiel a škrípanie plechu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zrejme nikdy nepochopím, ako som mohol zaspať. Unavený som nebol, aspoň som sa tak necítil, rádio hralo dosť hlučne a krátko predtým som mal otvorené okno, lebo sa mi zahmlievalo predné sklo, takže vnútri bol čerstvý a pomerne chladný vzduch. Napriek tomu som zaspal. Síce len na pár sekúnd, no celkom to stačilo, aby som vpálil rovno do zvodidiel. Našťastie neďaleko bolo parkovisko, tak som tam hneď odbočil. Jednak aby som sa spamätal, lebo som bol z toho zážitku celý rozklepaný, jednak aby som pozrel škodu na aute. Celý ľavý bok, od predných po zadné svetlá, bol oškretý.

Ľavý bok... hmm, celkom ako v tom sne. Okolnosti boli síce celkom iné, no výsledok prakticky rovnaký. Napriek svojmu postoju k snom som vtedy trochu zapochyboval. Žeby naozaj mali sny nejakú schopnosť predvídať udalosti, varovať pred nimi? Naozaj sa vyplatí počúvať, čo nám sny hovoria? Neviem. Ani tento zážitok ma celkom nepresvedčil, lebo to bolo prvý raz, že sa mi stalo niečo, čo som krátko predtým videl v sne. Ale už aj Hamlet konštatoval, že "there are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy". Možno mal nakoniec skutočne pravdu...

Marián Pochylý

Marián Pochylý

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som celkom obyčajný človek, ktorý rád objavuje pekné a zaujímavé veci. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu